12 maja 2024

Pan Jezus i Bóg Ojciec nie znają trzeciej Boskiej osoby

 


Trynitarianie uważają, że Duch Święty jest trzecią osobą Bożej rodziny JHWH, lecz studiując Biblię ciężko dostrzec potwierdzenia tej teorii. Każdy chrześcijanin wie, że Pan Jezus na ziemi nie skalał się grzechem, można stwierdzić kolokwialnie, że nawet się o niego nie otarł. Lecz przyjmując nauki trynintarialne, musielibyśmy uznać, że jednak Pan Jezus splamił się grzechem!

Zapraszam do lektury z modlitwą i Biblią w ręku. Proszę drogi trynitarianie, przeczytaj a następnie zbadaj z chętnym sercem jak się sprawy w Piśmie Świętym mają.

[werset Dzieje 17]

PAN JEZUS I OJCIEC NIE ZNAJĄ TRZECIEJ OSOBY JHWH

Trynitarianie twierdzą, że Bóg JHWH w swojej naturze składa się z trzech osób, w tym ukazują, że trzecią Boską osobą jest “Duch Święty”.


Kim jest Duch Święty według Binitarianizmu i kto przebywa w nas możecie przeczytać tutaj:
[linki]


Przyjmując tezę trynitarian, że Bóg jest złożony z trzech Boskich osób - Ojca, Syna i Ducha Świętego, mamy pewne zgrzyty z tym, co możemy przeczytać w Słowie Bożym. Jeżeli przyjmiemy, że wyznawcy trójcy mają w pełni rację, to stawiamy Pana Jezusa w opcji kłamcy albo tego, który wypiera lub uniża jedną z części Boskiej natury trynitarialnej teorii.

TYLKO OJCIEC ZNA SYNA, TYLKO SYN ZNA OJCA

Jeśli Duch Święty byłby trzecią osobą w rodzinie JHWH, byłby wskazany jako ten który zna Ojca i Syna. Werset z Ewangelii Mateusza jest jednym z potwierdzeń, że Duch Święty nie jest 3 osobą w Bożej rodzinie JHWH, bo ani Bóg Ojciec ani Syn Boży nie znają takiej osoby, a Pan Jezus będąc bezgrzeszny mówił wyraźnie, że nikogo takiego nie ma w relacji Bożej rodziny:

“Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić.” Mt 11:27


TYLKO OJCU I SYNOWI CZEŚĆ I CHWAŁA!

Tylko Bóg Ojciec podkreśla należność czczenia Syna, tak jak czci się Jego osobę. W tym przypadku również kompletnie jest pominięta tzw. trzecia osoba. Bóg Ojciec i Syn Boży nie nakazują nam oddawania Boskiej czci komukolwiek innemu. Jeżeli Duch Święty jest trzecią osobą w Bożej rodzinie JHWH to jest gorszą częścią w trójcy czy może Pan Jezus uniża Bogu w postaci trzeciej osoby? Odpowiedź jest prosta, Duch Święty nie jest trzecią osobą Bożej rodziny JHWH.


“Aby wszyscy czcili Syna, jak czczą Ojca. Kto nie czci Syna, ten nie czci Ojca, który go posłał.” J 5:23


Przykładów mamy więcej, bo w Biblii nikt nie modli się do trzeciej Boskiej osoby z rodziny JHWH. Chwałe Boską za to oddaje się Ojcu i Synowi i nikomu więcej:


Wersety Objawienia



BOŻA RODZINA JHWH - OJCIEC I SYN


Jan w swoim liście wyraźnie określa, że ten kto nie ma Boga, ten nie ma Ojca i Syna, ponownie w określeniu Boskości zostaje pominięta trzecia osoba z trynitarialnego podejścia. Jeżeli Duch Święty były trzecią Bożą osobą, to grzech wyparcia ciążyłby na łamach Pisma Świętego.

“Kto się za daleko zapędza i nie trzyma się nauki Chrystusowej, nie ma Boga. Kto trwa w niej, ten ma i Ojca, i Syna.” 2 J 1:9


W Biblii mamy bardzo mocny sygnał, że każdy kto wypiera się Pana Jezusa jako Chrystusa, ten poddaje wątpliwość Ojca i Syna. Kto trwa w tych naukach jest wyznawcą Syna Bożego i Boga Ojca, lecz ponownie nie mamy tutaj ani słowa o tym, że mamy być wyznawcami trynitarialnej trzeciej osoby. 


"Któż jest kłamcą, jeżeli nie ten, który przeczy, że Jezus jest Chrystusem? Ten jest antychrystem, kto podaje w wątpliwość Ojca i Syna.

Każdy, kto podaje w wątpliwość Syna, nie ma i Ojca. Kto wyznaje Syna, ma i Ojca. To, co słyszeliście od początku, niech pozostanie w was. Jeżeli pozostanie w was to, co od początku słyszeliście, i wy pozostaniecie w Synu i w Ojcu." 1J 2:22-24



TRYNITARIANIZM I HIPOTETYCZNE ZAPISY WERSETÓW


Patrząc na wypowiedzi Pana Jezusa, mamy odniesienie do dwóch Boskich osób, chodź na ziemi jak wiadomo Pan Jezus był człowiekiem, ale swoje pochodzenie znał i kim był przed zejściem na ziemię. Pan wskazywał, że jest tylko ON i OJCIEC.



“Rzekli wtedy do niego faryzeusze: Ty sam o sobie świadczysz; świadectwo twoje nie jest prawdziwe. Odpowiedział Jezus i rzekł im: Chociaż Ja sam świadczę o sobie, świadectwo moje jest prawdziwe, bo wiem, skąd przybyłem i dokąd idę; lecz wy nie wiecie, skąd przychodzę i dokąd idę. Wy sądzicie według ciała, Ja nikogo nie sądzę.

A jeśli już sądzę, to sąd mój jest prawdziwy, bo nie jestem sam, lecz jestem Ja i Ten, który mnie posłał. A przecież w zakonie waszym jest napisane, że świadectwo dwóch ludzi jest wiarygodne. Ja świadczę o sobie, a także Ojciec, który mnie posłał, świadczy o mnie. Wtedy mu rzekli: Gdzie jest Ojciec twój? Jezus odpowiedział: Nie znacie ani mnie, ani Ojca mojego. Gdybyście mnie znali, znalibyście też Ojca mego.”
J 8:13-19



Jeżeli byłaby trzecia osoba w Bożej rodzinie, to Pan Jezus mówiłby faryzeuszom nie tylko o Ojcu, że z nim jest, ale i o trzeciej osobie, w innym przypadku Pan Jezus by fałszywie świadczył i zaparł się trzeciej osoby z Bożej rodziny - czyli zgrzeszyłby. Czyli teoretycznie wypowiedź i werset powinien być tak zapisany:
W nawiasach [] będą zapisane hipotetyczne zapisy gdyby trynitarianizm był prawdziwą nauką.

“Rzekli wtedy do niego faryzeusze: Ty sam o sobie świadczysz; świadectwo twoje nie jest prawdziwe. Odpowiedział Jezus i rzekł im: Chociaż Ja sam świadczę o sobie, świadectwo moje jest prawdziwe, bo wiem, skąd przybyłem i dokąd idę; lecz wy nie wiecie, skąd przychodzę i dokąd idę. Wy sądzicie według ciała, Ja nikogo nie sądzę. A jeśli już sądzę, to sąd mój jest prawdziwy, bo nie jestem sam, lecz jestem Ja i [Ci, którzy mnie posłali.] A przecież w zakonie waszym jest napisane, że świadectwo [trzech] ludzi jest wiarygodne. Ja świadczę o sobie, a także Ojciec [i trzecia osoba, którzy mnie posłali, świadczą] o mnie. Wtedy mu rzekli: Gdzie jest Ojciec twój [i trzecia osoba]? Jezus odpowiedział: Nie znacie ani mnie, ani Ojca mojego[,ani trzeciej osoby]. Gdybyście mnie znali, znalibyście też Ojca mego[ i trzecią osobę].”
J 8:13-19


Takich wersetów jest cała masa praktycznie wszystkie które tutaj podaję, możecie popatrzeć w taki sam sposób.


TYLKO OJCIEC Z SYNEM SĄ JEDNO


Pan Jezus będąc człowiekiem na ziemi nie przestał być z Ojcem jedno w myśli i działaniu, ale nadal to ukazuje, że jeżeli w Bożej rodzinie JHWH występowałaby trzecia osoba, to Pan i Ojciec byli by z nią również jednej myśli, a tutaj mamy ponownie wyparcie, dlatego, że nigdy nie było i nie ma trzeciej osoby. 



“I Ja daję im żywot wieczny, i nie giną na wieki, i nikt nie wydrze ich z ręki mojej. Ojciec mój, który mi je dał, jest większy nad wszystkich i nikt nie może wydrzeć ich z ręki Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy.”
J 10:28-30


PRZED STWORZENIEM ŚWIATA SYN BYŁ Z OJCEM OD WIECZNOŚCI


Przed stworzeniem i na początku tylko Syn Boży(Słowo) i Bóg Ojciec byli razem, nie ma tutaj mowy ponownie o kimkolwiek innym w tej relacji od wieczności:

"Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, a Bogiem było Słowo.

Ono było na początku u Boga."

J 1:1-2


Pan Jezus uczył, że Ojca nikt nigdy nie widział, lecz nigdy nie nawiązywał w swoich wypowiedziach o trzeciej osobie w relacji Bożej rodziny. Pan za to podkreślał, że tylko ON widział Boga Ojca, dlatego widać odrazu, że trzecia osoba nie istnieje bo nie widziała Boga Ojca, tak jak Syn Boży:


“Boga nikt nigdy nie widział. Jednorodzony Syn, który jest w łonie Ojca, on nam o nim opowiedział.” Ew. Jana 1:18


“Nie jakoby ktoś widział Ojca; Ojca widział tylko Ten, który jest od Boga.”
J 6:46



TRYNITARIANIZM FAŁSZEM - BOŻA RODZINA JHWH W OJCU I SYNU

Apostoł Jan podaje Ojca i Syna jako Boga prawdziwego i podkreśla, że poza NIMI dwoma mamy wystrzegać się bałwanów, w tym momencie stawia trzecią osobę trynitarianizmu w postaci bożka.

"Wiemy, że żaden z tych, którzy się z Boga narodzili, nie grzeszy, ale że Ten, który z Boga został zrodzony, strzeże go i zły nie może go tknąć.

My wiemy, że z Boga jesteśmy, a cały świat tkwi w złem.

Wiemy też, że Syn Boży przyszedł i dał nam rozum, abyśmy poznali tego, który jest prawdziwy. My jesteśmy w tym, który jest prawdziwy, w Synu jego, Jezusie Chrystusie. On jest tym prawdziwym Bogiem i życiem wiecznym. Dzieci, wystrzegajcie się fałszywych bogów." 1J 5:18-21








BÓG OJCIEC I PAN JEZUS SĄ DUCHEM W NAS



Tyle fragmentów ukazuje, że to Ojciec i Syn są wszechobecni i zamieszkują w nas jako obecność Ducha Świętego, a nie odrębna trzecia osoba tak jak twierdzi trynitarianizm.

 

“Lecz umysły ich otępiały. Albowiem aż do dnia dzisiejszego przy czytaniu starego przymierza ta sama zasłona pozostaje nie odsłonięta, gdyż w Chrystusie zostaje ona usunięta. Tak jest aż po dzień dzisiejszy, ilekroć czyta się Mojżesza, zasłona leży na ich sercu; Lecz gdy się do Pana nawrócą, zasłona zostaje zdjęta. A Pan jest Duchem; gdzie zaś Duch Pański, tam wolność. My wszyscy tedy, z odsłoniętym obliczem, oglądając jak w zwierciadle chwałę Pana, zostajemy przemienieni w ten sam obraz, z chwały w chwałę, jak to sprawia Pan, który jest Duchem. “2 Kor 3:14-18


“Poddawajcie samych siebie próbie, czy trwacie w wierze, doświadczajcie siebie; czy nie wiecie o sobie, że Jezus Chrystus jest w was? Chyba żeście próby nie przeszli.”

 2 Kor 13:5


Im to chciał Bóg dać poznać, jak wielkie jest między poganami bogactwo chwały tej tajemnicy, którą jest Chrystus w was, nadzieja chwały.

Kol 1:27


"Jeden Bóg i Ojciec wszystkich, który jest ponad wszystkimi, przez wszystkich i we wszystkich."

List do Efezjan 4:6


Nie dajcie się wciągnąć w trynitarianizm i mowę o trzech Boskich osobach, bo jest to wyciągnięte z tradycji katolickiej wprowadzonej na jednym z pierwszych soborów tej sekty, niestety ludzie wypaczają Słowo Boże i dodają próżne filozofie nie trzymając się tego, co Bóg od nas oczekuja, aby trwać w prawdzie i oddawać Jemu cześć w Duchu i prawdzie. Módlmy się za zbory w których na codzień jest nauczanie trynitarialne, aby otrzworzyły im się oczy i żebyśmy razem wszyscy byli prawdziwe jedno, tak jak Pan Jezus modlił się gdy był człowiekiem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.