Duchowa dyscyplina część 2 - spowiedź

DYSCYPLINA DUCHOWA – SPOWIEDŹ
DYSCYPLINA DUCHOWA – SPOWIEDŹ

Spowiedź jako jeden z elementów duchowej dyscypliny: Znaczenie i praktyka

Spowiedź stanowi nieodłączny element naszego duchowego życia, pozwalający nam utrzymać wierność wobec Boga. W świecie pełnym ciemności, przy naszych grzesznych upadkach, spowiedź staje się kluczowym sposobem na wyznanie naszych niedoskonałości i otwierania swojego serca przed Panem Jezusem i Bogiem Ojcem.
 
Spowiedź to nie tylko słowa kierowane do Boga, ale również chęć przemiany naszego postępowania, żal za popełnione złe czyny oraz wiara w przebaczenie oferowane nam przez Boga Ojca, dzięki przelaniu nieskalanej krwi Jezusa Chrystusa, który jako człowiek umarł na ziemi za nasze grzechy, pokonując śmierć i powracając do chwały Wszechmogącego.
 
W tym artykule przyjrzymy się znaczeniu spowiedzi w naszym duchowym życiu oraz jak powinniśmy ją wdrążać do naszego życia. Dowiedz się, dlaczego spowiedź jest kluczowym elementem naszej relacji z Bogiem.

[SPRAWDŹ TEŻ: GRZECH ZABIJA – CHRYSUS RATUJE]
[SPRAWDŹ TEŻ: 7 KROKÓW DO ZMIANY SWOJEGO ŻYCIA]
[SPRAWDŹ TEŻ: PAN JEZUS BOGIEM WSZECHMOGĄCYM]

PIERWSZE KROKI UCZNIOSTWA – SPOWIEDŹ

Spowiedź - duchowa dyscyplina
Spowiedź jest pierwszym zauważalnym krokiem na drodze odwrócenia się od grzechu i rozpoczęcia drogi wierności i uświęcenia. W momencie spowiedzi przyznajemy się do naszej grzesznej natury i wyznajemy naszą winę wobec Boga, porzucając pychę życia. W akcie spowiedzi przyznajemy, że jesteśmy grzesznikami i przyjmujemy ofiarę Chrystusa, który wziął na krzyż naszą karę i dał nam możliwość otrzymania zbawienia.
 
Warto zauważyć, że spowiedź polega na wyznaniu naszych przewinień, czyli grzechów. Grzech jest drogą prowadzącą do potępienia i wiecznej śmierci, którą otrzymamy przez płomień w gehennie. Jednak dzięki spowiedzi i przyjęciu przebaczenia od Boga, możemy uniknąć tej straszliwej konsekwencji i możemy dostąpić życia wiecznego z Barankiem Bożym i Bogiem Ojcem.

[SPRAWDŹ TEŻ: ZBAWIENIE – MIŁOSIERDZIE BOŻE]
[SPRAWDŹ TEŻ: PIEKŁO – DRUGA ŚMIERĆ]
[SPRAWDŹ TEŻ: ANIHILACJA WSZYSTKICH WROGÓW]


"Albowiem zapłatą za grzech jest śmierć…"
List do Rzymian 6:23

Przyznanie się do grzechu w spowiedzi jest wyrazem naszej pokory. To moment, w którym zdajemy sobie sprawę, że nasze działania nie zawsze są zgodne z Bożymi prawami i że potrzebujemy zbawiciela i Jego ratunku. Spowiedź jest okazją do skruchy i rozpoczęcia wydawania owoców godnych pokuty.

[SPRAWDŹ TEŻ: ŚWIADECTWO: RATUNEK Z NERWICY I NARKOTYKÓW]
[SPRAWDŹ TEŻ: ŚWIADECTWO: DEPRESJA CICHY ZABÓJCA]

"Wydawajcie więc owoc godny upamiętania"

Ewangelia Mateusza 3:8

PRAWDZIWA SPOWIEDŹ W ŻYCIU UCZNIA CHRYSTUSA

Spowiedź - duchowa dyscyplina

Prawdziwa spowiedź, o której tutaj mowa, to nie fałszywa spowiedź z instytucji katolickiej, znanej jako wyznawanie przewinień człowiekowi w tzw. konfesjonale. Tego rodzaju praktyki, wywodzące się z średniowiecza, miały na celu kontrolę informacji wśród ludu. Katolicka spowiedź stała się narzędziem kontroli i manipulacji naiwnej ludności. Ludzie nieświadomi fałszywej spowiedzi, dali się zwieść i zostali odwiedzeni od zbawienia, jakie możemy odnaleźć w instrukcji życia jakim jest Biblia.

Warto zauważyć, że katolicka praktyka spowiedzi wprowadza dodatkowych pośredników między człowiekiem a Bogiem, co jest sprzeczne z Biblią. W Piśmie Świętym możemy przeczytać, że istnieje tylko jeden pośrednik:

[SPRAWDŹ TEŻ: TEGO NIE MA W BIBLII CZ.1 – RÓŻANIEC]
[SPRAWDŹ TEŻ: KATOLICYZM: DROGA DO ZBAWIENIA CZY ZATRACENIA? – POGAŃSKI KULT MATKI]
[SPRAWDŹ TEŻ: BIBLIA OBALA “PAPIESTWO”]


"Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus"
1 List do Tymoteusza 2:5


To jasno ukazuje, że jedynym prawdziwym pośrednikiem między nami, ludźmi, a Bogiem jest Jezus Chrystus. Syn Boży stał się na ponad 30 lat człowiekiem i wyparł się swojej Boskości, ale przeżył to życie bezgrzesznie i teraz gdy powrócił do swojej chwały Wszechmogącego, prowadzi nas jak pasterz swoje owce.

Spowiedź, o której mówimy tutaj, opiera się na bezpośredniej relacji każdego człowieka z Bogiem Ojcem poprzez Jego Syna, Jezusa Chrystusa. W tym kontekście spowiedź staje się wyznaniem grzechów przed samym Bogiem, z wiarą w Jego miłosierdzie i przebaczenie.

Jako chrześcijanie powinniśmy czerpać wzorce spowiedzi z Biblii, która została nam dana przez Boga, jako instrukcje życia. W całym Piśmie Świętym, Bóg objawia nam wzory spowiedzi poprzez postacie takie jak Król Dawid.

SPOWIEDŹ I PRZYZNANIE SIĘ DO WINY

Król Dawid, mężczyzna według serca Bożego, był świadomy swojej grzesznej natury i gotowy przyznać się do swoich błędów. Głęboko poruszony swoimi przewinieniami, zanotował swoje wyznanie w Psalmie 51. To piękne modlitewne wyznanie Dawida jest wzorem pokory i szczerego przyznania się do grzechu przed Bogiem.

"Przewodnikowi chóru. Psalm Dawidowy,
Gdy wdał się z Batszebą i przyszedł do niego prorok Natan.
Zmiłuj się nade mną, Boże, według łaski swojej, Według wielkiej litości swojej zgładź występki moje! Obmyj mnie zupełnie z winy mojej I oczyść mnie z grzechu mego! Ja bowiem znam występki swoje I grzech mój zawsze jest przede mną.
Przeciwko tobie samemu zgrzeszyłem I uczyniłem to, co złe w oczach twoich, Abyś okazał się sprawiedliwy w wyroku swoim, Czysty w sądzie swoim.
Oto urodziłem się w przewinieniu I w grzechu poczęła mnie matka moja.
Oto miłujesz prawdę chowaną na dnie duszy I objawiasz mi mądrość ukrytą.
Pokrop mnie hizopem, a będę oczyszczony; Obmyj mnie, a ponad śnieg bielszy się stanę. Daj, bym usłyszał radość i wesele, Niech się rozradują kości, które skruszyłeś!
Zakryj oblicze swoje przed grzechami moimi I zgładź wszystkie winy moje.
Serce czyste stwórz we mnie, o Boże, A ducha prawego odnów we mnie!
Nie odrzucaj mnie od oblicza swego I nie odbieraj mi swego Ducha świętego!
Przywróć mi radość z wybawienia twego I wesprzyj mnie duchem ochoczym!
Przestępców będę nauczał dróg twoich, I grzesznicy nawrócą się do ciebie.
Wybaw mnie od winy za krwi przelanie, Boże, Boże zbawienia mego, A język mój z radością wysławiać będzie sprawiedliwość twoją!
Panie! Otwórz wargi moje, A usta moje głosić będą chwałę twoją!
Albowiem ofiar nie żądasz, A całopalenia, choćbym ci je dał, nie zechcesz przyjąć.
Ofiarą Bogu miłą jest duch skruszony, Sercem skruszonym i zgnębionym nie wzgardzisz, Boże. Zechciej w łasce swej dobrze czynić Syjonowi, Odbuduj mury Jeruzalemu! Wtedy przyjmiesz prawe ofiary, Ofiary ogniowe i całopalenia, Wtedy ofiarują cielce na ołtarzu twoim."
Psalm 51:1-21

Podobnie jak Dawid, powinniśmy być świadomi naszych grzechów i z pokorą przyznawać się do nich przed Bogiem. Modlitwa spowiedzi staje się drogą, przez którą wyrażamy nasz żal za grzechy i prosimy o Boże przebaczenie.

Jako ludzie często borykamy się z trudnościami w przyznawaniu się do swojej winy. Często unikamy spojrzenia prawdzie w oczy i próbujemy oszukiwać samych siebie. Jednak, gdy nasze sumienie jest poruszone, a my milczymy i nie przyznajemy się do win przed Wszechwiedzącym, sami poddajemy się duchowemu cierpieniu.

[SPRAWDŹ TEŻ: BEZ PRZEBACZENIA NIE MA ZBAWIENIA]
[SPRAWDŹ TEŻ: JESTEŚ TYM CO…]

"Dawidowy. Pieśń pouczająca. Błogosławiony ten, któremu odpuszczono występek, Którego grzech został zakryty! Błogosławiony człowiek, któremu Pan nie poczytuje winy, A w duchu jego nie ma obłudy! Gdy milczałem, schły kości moje Od błagalnego wołania przez cały dzień.
Bo we dnie i w nocy ciążyła na mnie ręka twoja, Siła moja zanikła jak podczas upałów letnich. Sela. Grzech mój wyznałem tobie I winy mojej nie ukryłem. Rzekłem: Wyznam występki moje Panu; Wtedy Ty odpuściłeś winę grzechu mego. Sela. Niech modli się do ciebie każdy pobożny w czasie niedoli, Gdy wyleją wielkie wody, do niego nie dotrą. Ty jesteś ochroną moją, strzeżesz mnie od ucisku, Otaczasz mnie radością wybawienia. Sela. Pouczę ciebie i wskażę ci drogę, którą masz iść; Będę ci służył radą, a oko moje spocznie na tobie. Nie bądźcie nierozumni jak koń i jak muł, Które wędzidłem i uzdą trzeba wstrzymywać, aby się nie zbliżały.
Bezbożny ma mnóstwo cierpień, Kto zaś ufa Panu, tego łaska otacza.
Weselcie się w Panu i radujcie się sprawiedliwi! Śpiewajcie radośnie wszyscy prawego serca!"
Psalm 32:1-11

Ważne jest, abyśmy pamiętali, że pokorne serce jest kluczem do przyznania się do win i otrzymania przebaczenia od Pana. Pokora sprawia, że stajemy się świadomi naszych ograniczeń w tym ciele, a jednocześnie zdajemy sobie sprawę z wielkości miłosierdzia Bożego dzięki Jego wybaczeniu. 

Bez względu na nasze grzechy i błędy, Bóg jest gotów nas przyjąć i przebaczyć.

"Bliski jest Pan tym, których serce jest złamane, A wybawia utrapionych na duchu."
Psalm 34:19

BÓG WYBACZA W SPOWIEDZI

Jako ludzie, doświadczyliśmy wielokrotnie braku przebaczenia ze strony innych osób. Nawet my sami przed nowo narodzeniem, mieliśmy trudności z wybaczaniem, raczej w sercu mieliśmy zadrę i chęć zemsty. Jednak jako nowo narodzone dzieci Boże, otrzymaliśmy w naszym sercu dar przebaczenia dzięki działaniu Pana Jezusa.

Samodzielnie nie jesteśmy w stanie mieć takiego nastawienia serca i umysłu gotowego do wybaczania. To dzięki żywemu zamieszkiwaniu Boga Ojca i Syna Bożego w nas, zostaje nasza stara natura pokonana przez Boga i to właśnie ON zmienia nasze nastawienie. Poprzez swoją miłość, Bóg zmienia nasze serce z kamiennego na mięsiste. W Piśmie Świętym obiecał nam, że jeśli otworzymy swoje serce to On nas nie odrzuci, a wręcz przeciwnie, wybaczy!

[SPRAWDŹ TEŻ: NIEOMYLNE SŁOWO BOŻE]
[SPRAWDŹ TEŻ: DLACZEGO WARTO WIERZYĆ BLIBLII? CZ.2 – ‘ARCHEOLOGIA”]

"Jeśli mówimy, że grzechu nie mamy, sami siebie zwodzimy, i prawdy w nas nie ma.
Jeśli wyznajemy grzechy swoje, wierny jest Bóg i sprawiedliwy i odpuści nam grzechy, i oczyści nas od wszelkiej nieprawości.
Jeśli mówimy, że nie zgrzeszyliśmy, kłamcę z niego robimy i nie ma w nas Słowa jego."
1 List Jana 1:8-10

Ta obietnica jest pewna, ponieważ Bóg nie jest kłamcą. Dlatego nie powinniśmy zatwardzać serca, ale z ufnością wyznawać Mu wszystko. Dzięki Jego łasce, miłosierdziu i wielkiej ofierze na krzyżu, otrzymujemy przebaczenie.

Jednak samo wyznanie grzechu nie jest jedynym wymogiem. Musimy także przyjąć Boże przebaczenie z wiarą i skruchą. To oznacza, że musimy zmienić nasze postępowanie i dążyć do odrzucenia grzechu, dążąc do świętości. Przebaczenie Boga jest darowane nam, abyśmy mogli rozpocząć nowe życie w jedności z Bogiem Ojcem i Panem Jezusem Chrystusem.

[SPRAWDŹ TEŻ: JHWH – IMIĘ BOŻEJ RODZINY – BOGA OJCA I SYNA BOŻEGO]
[SPRAWDŹ TEŻ: BOŻA RODZINA – RELACJA MIĘDZY OJCEM A SYNEM]

CO TO ZA BÓG?

Jezus został poniżony, zelżony, oszukany, zdradzony i zabity, mimo że nie zgrzeszył ani razu. On nie szukał swojego własnego dobra, ale naszego dobra – naszego zbawienia i życia wiecznego. Jego nieskończona ofiara na krzyżu jest źródłem przebaczenia dla nas wszystkich. Poprzez Jego cierpienie i śmierć, Jezus otworzył drogę do pojednania z Bogiem, dając nam możliwość otrzymania przebaczenia za nasze grzechy.

W kontekście spowiedzi, przyznawanie się do naszych win przed Bogiem jest wyrazem naszej pokory i wiary w moc Jego miłosierdzia. Jezus jest naszym Najwyższym Kapłanem, który przyjmuje nasze wyznania i ofiaruje nam przebaczenie i wstawia się za nami u Ojca. To przez Jego ofiarę jesteśmy uwolnieni od ciężaru winy i gniewnego, lecz sprawiedliwego sądu Bożego.

"Albowiem Chrystus nie wszedł do świątyni zbudowanej rękami, która jest odbiciem prawdziwej, ale do samego nieba, aby się wstawiać teraz za nami przed obliczem Boga; I nie dlatego, żeby wielekroć ofiarować samego siebie, podobnie jak arcykapłan wchodzi do świątyni co roku z cudzą krwią,
Gdyż w takim razie musiałby cierpieć wiele razy od początku świata; ale obecnie objawił się On jeden raz u schyłku wieków dla zgładzenia grzechu przez ofiarowanie samego siebie."
List do Hebrajczyków 9:24-26

Reasumując, świat może się pytać “co to za Bóg”, a my odpowiemy, że to Stwórca, którego kochamy całym sercem, duszą i umysłem, bo On nas stworzył, odkupił, i wybaczył nam, chodź na nic z tego wszystkiego nie zasługujemy. Dlatego nie zwlekaj i wyznaj Mu swoje grzechy podczas spowiedzi sam na sam w swoim pokoju. A jeśli narodziłeś się na nowo, nie zatwardzaj serca i nie unoś się pychą, lecz bądź pokornego serca i przyznawaj się do win i wyznawaj to w czym upadłeś.

[SPRAWDŹ TEŻ: CZYM JEST PRAWDZIWE POZNANIE BOGA – BLOG – MIECZDUCHA888]

"Albowiem Chrystus nie wszedł do świątyni zbudowanej rękami, która jest odbiciem prawdziwej, ale do samego nieba, aby się wstawiać teraz za nami przed obliczem Boga; I nie dlatego, żeby wielekroć ofiarować samego siebie, podobnie jak arcykapłan wchodzi do świątyni co roku z cudzą krwią,
Gdyż w takim razie musiałby cierpieć wiele razy od początku świata; ale obecnie objawił się On jeden raz u schyłku wieków dla zgładzenia grzechu przez ofiarowanie samego siebie."
Księga Jonasza 4:2

"Wtedy Pan przeszedł obok niego, a on zawołał: Panie, Panie, Boże miłosierny i łaskawy, nieskory do gniewu, bogaty w łaskę i wierność"
Księga Wyjścia 34:6

[SPRAWDŹ TEŻ: DYSCYPLINA DUCHOWA CZ.1 – UŚWIĘCENIE]

Prześlij komentarz

0 Komentarze